Poštovani poslovni partneri,

Zbog predstojećih blagdana, vas želimoobavijestiti o izmijenjenom rasporedu isporuka:

- Narudžbe zaprimljene nakon 11:00 sati dana 24.12.i narudžbe od 27.12., če biti  isporučene u ponedjeljak, 30.12.2024. (Napominjemo da 27.12. neće biti dostave za Hrvatsku.)

- Roba naručena 31.12.2024. i 02.01.2025., če biti isporučena u petak, 03.01.2025.

Molimo vas da planirate svoje narudžbe u skladu s navedenim rasporedom kako bismo osigurali nesmetan tijek isporuka.

Zahvaljujemo na vašem razumijevanju i suradnji tevam želimo ugodne blagdane i uspješnu novu godinu!

Naslednje poletje se bomo hladili z ogljikovim dioksidom

Čeprav je ogljikov dioksid (CO2) eden izmed glavnih povzročiteljev globalnega segrevanja našega planeta, saj v Zemljini atmosferi tvori plašč, ki zadržuje toploto in s tem preprečuje naravno stopnjo njenega ohlajanja, bo prav CO2 v klimatskih napravah pripomogel k manjšemu globalnemu segrevanju. Daimler je namreč razvil klimatsko napravo, ki za hlajenje uporablja CO2, od prihodnjega leta dalje pa jo bodo na evropskem trgu serijsko vgrajevali v Mercedesova luksuzna modela razreda S in E. Zanjo se zanimajo tudi številni drugi proizvajalci avtomobilov.

V prihodu so strožje okoljevarstvene direktive

S 1. januarjem 2017 bo v Evropi začela veljati direktiva, ki bo v prid manjšemu globalnemu segrevanju pri novih avtomobilih v klimatskih napravah omejila oziroma prepovedala uporabo nekaterih plinov. Nova direktiva za te pline določa mejo – največji dovoljeni indeks potenciala globalnega segrevanja (GWP) 150. Plin z oznako R1234 yf je edini, ki ustreza tej direktivi in ga tudi proizvajajo v dovolj velikem obsegu, a je v primerjavi s plinom R134a, ki se večinoma uporablja sedaj, bolj vnetljiv.

Brez nevarnosti za nastanek požara

To v praksi pomeni, da lahko pri močnem čelnem trku plin iz prebitih cevi sistema klimatske naprave pride v stik z vročimi deli motorja, kar lahko privede do požara. Zato morajo biti avtomobili opremljeni s posebnimi konstrukcijskimi rešitvami in zaščitnimi sistemi; ena izmed njih je tudi dodaten plinski generator, ki v primeru nesreče s pomočjo inertnega argona močno zniža temperaturo motorja in drugih vročih delov. Pri CO2 takšnih težav ni, saj ni vnetljiv oziroma že sam po sebi duši plamene. Je pa res, da mora celoten sistem delovati pod tlakom več kot 100 barov (približno 10x več kot pri običajnih sistemih), s čimer omogoča učinkovito hlajenje.

Nujno je redno vzdrževanje klimatske naprave

Klimatska naprava je v vročih poletnih dneh, seveda, zelo dobrodošla, a če želite, da bo svojo nalogo uspešno opravljala, mora delovati brezhibno. Najprimernejši čas za vzdrževanje klimatske naprave je v spomladanskih mesecih, a prav nič ni narobe, če boste serviserja obiskali šele v začetku poletja oziroma pred dopustom. Klimatsko napravo sestavljajo različni mehanski deli, vključno s številnimi gumijastimi cevmi in tesnili. Skozi mikroskopsko majhne luknjice v njih počasi uhaja plin, s čimer se poslabša učinkovitost delovanja klimatske naprave in ta poleti ne more več ustrezno ohladiti kabine vašega avtomobila. Z rednim vzdrževanjem bo njeno delovanje brezhibno, servis pa v grobem obsega mazanje gumijastih cevi in tesnil, reciklažo plina, čiščenje prezračevalnih vodov, dolivanje olja v kompresor ter menjavo sušilca plina in kabinskega filtra.


izpis poročila klimatskega sistema