TEST ZIMSKIH GUM 2020/21

Vozniki ponavadi začnemo razmišljati o zimskem obuvalu naših jeklenih konjičkov, ko se bliža datum, ko moramo po zakonu naše vozilo opremiti z ustreznimi pnevmatikami za zimske razmere. Glede na zahtevne in hitro spreminjajoče se zimske vremenske razmere na sončni strani Alp, celoletne pnevmatike niso najboljša izbira zaradi celega kupa vozniških kompromisov. Le s pravimi zimskimi pnevmatikami, označenimi s snežinko znotraj gore, smo lahko varno kos takšnim razmeram. Spodaj vam predstavljamo test zimskih pnevmatik za sezono 2020/21, ki so ga opravili pri AMZS s svojimi partnerji. 

Na letošnjem testu zimskih pnevmatik je bilo preizkušenih:
- 16 pnevmatik dimenzije 205/55 R 16 
- 13 pnevmatik dimenzije 235/55 R 17 




Podnebne spremembe je že moč opaziti tudi na slovenskih cestah. Hude zime, z dolgotrajno snežno odejo, so vse redkejše, vse pogostejši pa so ekstremni vremenski pojavi. Kratkotrajno, močno sneženje, par dni kasneje pa otoplitev in deževje. Za voznike na cestah to pomeni zahtevne vozne razmere, ki zahtevajo previdnega voznika in seveda dobre pnevmatike, ki se znajo spoprijeti s takšnimi, hitro spreminjajočimi se, razmerami.
Statistično bo hudih zim in snega vedno manj, vendar pa to še ne pomeni, da zato ne potrebujemo dobrih zimskih pnevmatik. 

Če zimske pnevmatike primerjamo z letnimi, ni glavna prednost zimskih le boljši oprijem na snežni podlagi, temveč tudi dobre lastnosti pri vseh drugih zimskih nevšečnostih (plundra, poledica in velike količine vode na vozni podlagi). Vsekakor pa se morajo zimske pnevmatike dobro odzivati tudi na suhi cesti v hladnih zimskih dneh. 

Test zimskih gum 2020/21, ki ga pri AMZS opravljajo v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi (ADAC, ÖAMTC, TCS in ANWB), ocenjuje pnevmatike z najbolj uravnoteženimi lastnostmi: 
- na suhi podlagi
- na mokri podlagi 
- na snegu in ledu 
- ugotavljanje glasnosti
- ugotavljanje obrabe oziroma število prevoženih kilometrov 
- ocena porabe goriva

Ciljne zahteve v kvaliteti pnevmatik so si pogosto v nasprotju;
pnevmatike, ki se odlično odrežejo v enem kriteriju, pogosto slabše v drugem. Cilj je vsestranska uravnoteženost lastnosti pnevmatike - najbolje uravnotežene pnevmatike, ki dosežejo čim boljši rezultat pri vseh merilih, dobijo tudi najboljšo skupno oceno na testu. 

Vsekakor najboljša skupna ocena naj ne bo edini odločilni kriterij za nakup pnevmatike: 
pnevmatike izberite glede na vaše navade in vozniški slog. Če se zgolj ob vikendih vozite v hribe, poiščite pnevmatike z dobrimi lastnostmi v snegu in na ledu, če pa večino kilometrov prevozite po avtocestah, poiščite pnevmatike z dobrimi lastnostmi na mokrem in morda z manjšo porabo goriva ali majhno obrabo.
 

PNEVMATIKE DIMENZIJE 205/55 R16
 
Pnevmatike dimenzije 205/55 R16 so najpogosteje in najbolje prodajane zimske pnevmatike na evropskem trgu. Primerne za avtomobile nižjega srednjega razreda (Škoda Octavia, Opel Astra, VW Golf, Renault Megane, ...) in tudi za nekatere hibride, cestne terence in električne avtomobile. 
Izmed zelo široke izbire pnevmatik v tej dimenziji, so pri AMZS za test izbrali 16 modelov pnevmatik: 


PNEVMATIKE Z OCENO "ZELO PRIPOROČLJIVO":

Bridgestone Blizzak LM005 se je s svojimi lastnostmi izkazala za najbolj uravnoteženo pnevmatiko. Odlično se je obnesla na mokri podlagi. Posledično pa je pri kriteriju obrabe dobila slabšo oceno, »dobro«. Pnevmatika je najprimernejša za voznike, ki ne prevozijo veliko kilometrov.
Michelin Alpin 6 se odlikuje z zelo majhno obrabo saj z njo lahko prevozimo skoraj 43.000km, za razliko od Bridgestone pnevmatike, s katero lahko naredimo malo manj kot 30.000km. Tako na mokri kot na suhi podlagi Michelin Alpin 6 malenkost zaostaja za Bridgestoneom. 
Hankook I*cept RS2 in Dunlop Winter Sport 5 sta na suhi podlagi še ujeli oceno »dobro«, čeprav sta obe pokazali tudi nekaj slabosti. Obe pnevmatiki sta se dobro odrezali tudi na mokri podlagi. 
- Maxxis Premitra Snow WP6 se je dobro obnesla tako na mokri in suhi podlagi, na snegu pa je še ujela oceno »dobro«. Pri sami obrabi je Maxxis v istem rangu kot Bridgestone. 


PNEVMATIKE Z OCENO "PRIPOROČLJIVO":

Pri vseh testiranih pnevmatikah bilo ugotovljeno nekaj slabosti na suhi podlagi, posledično slabša skupna ocena. Pnevmatike natančne pri vstopih v ovinke, vendar zaradi premalo čvrstih profilov rahlo nestabilne pri vračanju na vozni pas po izogibalnem manevru.

- Giti Gitiwinter W1 in Pirelli Cinturato Winter sta zaradi premajhne stabilnosti pri vodljivosti za las še ujeli oceno »priporočljivo«. 
Continental TS860, sicer serijska zmagovalka zimskih testov, je oceno »priporočljivo« dobila zaradi slabih lastnosti na suhi podlagi, na mokri podlagi in na snegu pa je med najboljšimi. 
- Falken Eurowinter HS01 je imela nekaj težav na zasneženi cesti. 
Goodyear Ultragrip 9+ in Pirelli Cinturato Winter sta se odlično odrezali na snegu ter dobro na mokri podlagi, vendar zaradi slabosti na suhem nista dobili boljše skupne ocene. 
- Sava Eskimo HP2 in Gitti Gitiwinter W1 sta tako na suhem in mokrem pokazali nekaj težav. 
- Toyo Observe S 944 je pokazala izrazite slabosti pri vodljivosti in varnosti na suhi cesti in zato zgrešila boljšo skupno oceno.

- Semperit Speed-grip 3 je dobila skupno oceno »priporočljivo z omejitvami« zaradi izrazitih slabosti na suhi cesti: stabilnost pnevmatike pri ostrih vozniških manevrih je zlasti pri višjih temperaturah okolice in asfalta, slaba, še posebej pri izogibalnem manevru pri vračanju na vozni pas, ko slab oprijem pnevmatik povzroči prekrmarjenje oz zdrs zadka. Na snegu pa Semperit Speed-grip 3 spada med najboljše tri pnevmatike na testu. 


PNEVMATIKI Z OCENO "SLABO" oz "NI PRIPOROČLJIVO":

King Meiler Winter Tact WT81 
Tristar Snowpower HP

King Meiler Winter Tact WT81 je obnovljena oziroma “nalita” (“protektirana”) pnevmatika. Ima širok krog priljubljenosti v nemško govorečih deželah predvsem zaradi nizke cene (le polovica cene nove zimske pnevmatike). Na žalost je test AMZS pokazal, da imajo takšne pnevmatike veliko težav na mokri podlagi (najdaljša zavorna pot, najslabša vodljivost). Tudi na suhi podlagi se niso odrezale najbolje. Pnevmatike pa so se dobro odrezale v snegu in pri sami  obrabi – z njimi lahko prevozimo več kot 45.000km. 

Tristar Snowpower HP je pnevmatika kitajskega proizvajalca, ki se lahko postavi ob bok tekmecem le na suhi cesti. Na testu so ji izmerili najkrajšo zavorno razdaljo na suhi podlagi. Na mokri podlagi pa se je pnevmatika žal odrezala zelo slabo tako pri zaviranju kot tudi pri akvaplaningu in vodljivosti, zato nakupa ne priporočamo.



PNEVMATIKE DIMENZIJE 235/55 R17 

Zimske pnevmatike športne širine 235,  17-palcev, so namenjene srednjevelikim cestnim terencem ter potniškim dostavnikom oziroma kombijem. Na testu teh pnevmatik sta bili zato uporabljaljeni obe vrsti avtomobila (potniški VW multivan in cestno-terenski Forda Kuga).


PNEVMATIKA Z OCENO "ZELO PRIPOROČLJIVO":

Michelin Pilot Alpin 5 je edina pnevmatika, ki se ponaša z zelo dobrimi in uravnoteženimi lastnostmi. Na suhi podlagi se odlikuje z natančno vodljivostjo in je varna tudi pri zahtevnem izogibalnem manevru, na mokri podlagi pa se je dobro izkazala z vodljivostjo, nekaj šibkosti pa pokazala pri akvaplaningu. Pnevmatika se ponaša z najboljšo oceno na zasneženi podlagi in dobrih rezultatih na ledu, pri udobju in porabi goriva. Zato si je upravičeno prislužila oceno »zelo priporočljivo«.


PNEVMATIKE Z OCENO "PRIPOROČLJIVO":

Enajst pnevmatik, ki so na testu prejele oceno »priporočljivo« lahko razdelimo v tri skupine: 
- V prvi skupini so tri pnevmatike
Goodyear Ultragrip Performance+  slabo se obnesejo na suhi podlagi, niso najbolj primerne za voznike, ki se vozijo prvenstveno po avtocestah, imajo pa dobre lastnosti na mokri podlagi in veliko oprijema na snegu
- Kleber Krisalp HP3 so se prav tako pokazale za slabe na suhi podlagi, niso najbolj primerne za voznike, ki se vozijo prvenstveno po avtocestah, imajo pa dobre lastnosti na mokri podlagi in veliko oprijema na snegu
Bridgestone Blizzak LM005 prav tako slabo na suhi podlagi, dosegel pa najboljši rezultat pri zavorni poti in pri vodljivosti na mokrem.

- V drugi skupini sta: 

Obe pnevmatiki sta dosegli na testu dobre rezultate na suhi in mokri podlagi ter na ledu, slabše pa na snegu Na testu so ugotovili prezgodnje podkrmarjenje, slabši oprijem pri speljevanju in šibkosti pri bočnem oprijemu, zaradi česar jih AMZS odsvetuje voznikom, ki se pozimi veliko vozijo po zasneženih cestah.

- V tretji skupini pnevmatik z oceno »dobro« je sedem pnevmatik, ki so se slabše izkazale pri dveh poglavitnih kriterijih na testu: 
- Esa+Tecar Supergrip Pro pokazala slabosti tako na suhi kot tudi mokri podlagi
- Cooper Discoverer Winter pokazala slabosti tako na suhi kot tudi mokri podlagi
- Fulda Kristall Control SUV pokazala slabosti tako na suhi kot tudi mokri podlagi. 
- Nokian WR Snowproof se ni najbolje izkazala na mokri podlagi in ledu. 
Continental TS850P je oceno »priporočljivo« dobila zaradi lastnosti tako na suhi kot tudi mokri podlagi. 
- Pirelli Winter Sottozero 3 je slabše obnesla na suhi podlagi, na snegu in ledu, 
- Fulda Kristall Control SUV pa se ni izkazala na suhi podlagi, na mokri podlagi in na snegu.


PNEVMATIKA Z OCENO "PRIPOROČLJIVO Z OMEJITVAMI":

- Semperit Speed-Grip 3 SUV se tako z voznimi lastnostmi, kot pri zagotavljanju varnosti v vožnji ni izkazala na testu. Boljše lastnosti je sicer pokazala na testu na mokri podlagi in snegu.


Test preskusa obrabe pnevmatik je pokazal zanimive rezultate, saj so vse pnevmatike prejele oceno »zelo dobro« ali vsaj »dobro«. Veliko kilometrov lahko prevozimo s Continental, Dunlop in Michelin pnevmatiko,  s pnevmatikama Esa+Tecar Supergrip Pro in Semperit Speed-Grip 3 pa je možno prevoziti celo več kot 57.000 km.



Poceni nakup, vendar slab
Obnovljenih »nalitih« pnevmatik ne uporabljajo samo v tovornem prometu, ampak je velik delež kupcev tudi med vozniki osebnih avtomobilov. Razlog je zelo ugodna cena: na testu AMZS je preskušena pnevmatika King Meiler Winter Tact WT81 v dimenziji 205/55 R16, ki stane okrog 36 evrov, zmagovalka testa v tej dimenziji Bridgestone Blizzak LM005 pa stane okrog 82 evrov.

Razlike med posameznimi pnevmatikami na testu
Pri dimenziji pnevmatik 205/55 R 16 je bila na testu razlika v zavorni poti med najboljšo in najslabšo pnevmatiko na suhi podlagi 8,5 m pri zaviranju od 100 km/h do zaustavitve in na mokri podlagi 12,5 metra pri zaviranju od 80 km/h do zaustavitve. 
Pri testu akvaplaninga je najboljša pnevmatika v dimenziji 235/55 R 17 splavala pri 9,2 km/h višji hitrosti od najslabše.
Pri  testu porabe goriva: med najboljšo in najslabšo pnevmatiko dimenzije 205/55 R 16 je razlika v porabi 2 decilitra na 100 km, med najboljšo in najslabšo pnevmatiko dimenzije 235/55 R 17 pa 4 decilitre na 100 km.