Nasveti za vzdrževanje akumulatorja v mrzlih zimskih dneh
Nepričakovana okvara akumulatorja je najpogostejša v zimskih mesecih.
Okvaro pa lahko preprečite s pravilnim vzdrževanjem.
Akumulatorji izgubijo veliko moči v hladnem vremenu, zato do okvare akumulatorja največkrat pride pozimi. Slabo zmogljivi akumulatorji pogosto delujejo več mesecev, vendar še vedno lahko zaženejo motor. Ko pa so prvič izpostavljeni mrzli noči, se zgodi, da jim to ne uspe. Nepričakovane okvare akumulatorja so drage in neprijetne, vendar se jim je mogoče izogniti s pravim pristopom k vzdrževanju. V priročniku
Exide Technologies (
www.exidegroup.com), vodilni proizvajalec originalne opreme in poprodajnih akumulatorjev, ponuja nasvete za ohranjanje akumulatorja v odličnem stanju v zimskih mesecih.
Covid-19 je spremenil navade ljudi. Več jih dela od doma in mnogo jih iz poslovnih ali zasebnih razlogov potuje redkeje oziroma na krajših razdaljah. To je super za okolje in tudi znesek, ki ga porabimo za gorivo, je manjši, vendar pa je lahko drago zaradi povečane verjetnosti okvar.
Zlasti baterije, starejše od 4 let, se lahko spopadajo s težavami. Že zaradi starosti imajo manjše zmogljivosti, večja pa je tudi verjetnost, da bodo težave z nižjim zagonom motorja v zimskih temperaturah, če je akumulator le delno napolnjen. Avtomobilski akumulatorji najbolje delujejo pri temperaturi 27°C. Ko temperatura pade na 0 °C, celo popolnoma napolnjen akumulator izgubi približno tretjino svoje zagonske moči. Hladno vreme pomeni tudi, da je za zagon motorja potrebne več energije, kar ustvarja dvojni učinek – manj razpoložljive moči in povečano povpraševanje po energiji.
Daljša potovanja so ključna
Kratke vožnje morda ne bodo zadostovale za ohranjanje napolnjenosti baterije. Alternator v idealnem primeru potrebuje vsaj 15–20 km po avtocesti, da popolnoma napolni baterijo, tako da ta kratka potovanja morda ne bodo dovolj. Pravzaprav manjša potovanja pogosto škodijo akumulatorju, saj morda ne bodo nadomestila stroškov energije za zagon motorja in napajanje vgrajene električne opreme med potovanjem. Da bo vaš akumulator dobro napolnjen, poskrbite s tem, da se redno vozite na daljših razdaljah ali pa razmislite o tem, da akumulator priklopite na ponovno polnjenje.
Ko akumulator preide v stanje nizke napolnjenosti, to lahko povzroči trajno okvaro oziroma poveča možnost okvare v zimskem času.
Naj bo vaša baterija polna
Če nimate razloga za daljša potovanja, je odlična alternativa uporaba polnilcev kot sta Exide 12/7 ali 12/15. Polnilci so zasnovani tako, da delujejo tudi kot vzdrževalni polnilnik, ko je akumulator ponovno napolnjen, kar ohranja njegovo življenjsko dobo in ga ohranja v pravilnem stanju napolnjenosti. Exide svetuje polnjenje akumulatorja vsaj vsakih 4–6 tednov, če je vaše vozilo ves čas parkirano na mestu.
Če nimate dostopa do polnilnika, vam lahko vedno pomagajo delavnice. Običajno bodo testirali baterijo s profesionalnim testerjem, kot je Exide EBT965P, in bodo imeli polnilnik pri roki, če ga potrebujete. Če je napetost akumulatorja v vozilu, ki ni prižgano, nižja od 12,5V ga je potrebno takoj napolniti.
Nasveti za dobro vzdrževanje akumulatorja pozimi:
• Redno se odpravite na vožnje, dolge vsaj 15–20 km, da ohranite akumulator v solidnem stanju napolnjenosti.
• Napolnite akumulator vsakih 4–6 tednov, da ga ohranite v optimalnem stanju, ko je vaše vozilo ugasnjeno.
• Ne dovolite, da napetost akumulatorja pade pod 12,5 V.
• Visokozmogljivi akumulatorji nudijo manjše tveganje okvar.
Prava tehnologija za delo
Exide Premium Carbon Boost zlahka prenese ekstremne vremenske razmere. Polni se do dvakrat hitreje od običajne baterije in ponuja 30 % več zagonske moči. Hitro polnjenje pomeni, da hitreje doseže zdravo stanje napolnjenosti, kar zmanjša tveganje okvare baterije in okvare vozila.
Akumulatorji Exide AGM in EFB nudijo odlično zmogljivost tudi v hladnem vremenu. Oblikovani v podjetju Exide z originalno opremo za vodilne evropske avtomobilske proizvajalce zagotavljajo izjemne električne zmogljivosti in so bili posebej zasnovani za podporo start-stop pogonskemu sklopu. Akumulatorji EFB se lahko uporabljajo tudi v običajnih avtomobilih brez sistema start-stop.